Oostkade, Nissewaard

Gezien de grote vraag van ouders en verwijzers op het eiland Voorne Putten, de lange wachtlijsten en het feit dat er nu kinderen thuis zitten omdat er gewoonweg geen goede plek is voor deze kinderen, huurt CityKids sedert januari 2023 een pand aan de Oostkade 18 te Spijkenisse. Dit was een voormalig pand van Jeugdzorg met allemaal kleine spreekkamertjes, maar met grote ruimtes en een binnentuin. Dit is thans volledig verbouwd tot 6 grote ruimtes, een bewegingsruimte, snoezelruimte, een fijne buitenspeelplaats en een Healing Environment. En dit alles geheel in het jungle-thema! Het is een heel leuk pand met een ronde vormgeving. In dit pand zullen er 4 groepen bestemd worden voor kinderen met een verstandelijke beperking en 2 groepen voor kinderen met een ernstige meervoudige beperking.

Bij de opstart van een nieuwe locatie zijn er veel duurzame ontwikkelingsgerichte materialen nodig. Zowel voor binnen als buiten. Zowel de bewegingsruimte, snoezelruimte,  buitenspeelplaats en Healing Environment zijn door Stichting Bikkels gefinancierd middels donaties van de diverse mooie fondsen en bedrijven die het maatschappelijk ondernemen hoog in het vaandel hebben staan. Met al deze faciliteiten ontstaat er zo heel laagdrempelig een leerrijke omgeving en spelenderwijs wordt het zelfvertrouwen van deze bijzondere kinderen hiermee gestimuleerd. Zo zullen zij kunnen leren, spelen, ontspannen en zich ontwikkelen binnen de meest optimale omstandigheden.

De eerste groepen op deze nieuwe locatie zijn momenteel gestart. Het aanbieden van de juiste materialen aan deze kinderen, volop rekening houdend met hun mogelijkheden, bevordert enorm een positieve beleving en zelfredzaamheid van het kind en hiermee de kwaliteit van leven van hen en dat van hun ouders. Een kind wat meer zelf kan, betekent immers meer ontlasting van de ouders van het kind.

Wij zijn al deze fondsen en bedrijven ontzettend dankbaar voor hun gulle giften!