Hier Aan De Kust Rally haalt record bedrag op voor het goede doel!

Een fantastisch bedrag is opgehaald voor Medisch Kindzorg Instelling CityKids: maar liefst €28.345,- als bijdrage voor een rolstoelbus. Op zaterdag 29 oktober 2022 verzamelden zich in de vroege uurtjes de mooiste bolides voor het nieuwe pand van Porsche Centrum Rotterdam. De deelnemers werden hartelijk welkom geheten door Marco Maliepaard (Porsche Sales) en Sebastiaan van der Velden (Kolpa van der Hoek) in de prachtige showroom met een kopje koffie en een vers croissantje. Na enig uitleg en wat aanwijzingen verzamelden de mooiste Ferrari’s, Bentleys, Porsches, oldtimers en klassiekers zich ronkend voor de start van deze uitdagende toerklasse rally. The Canon Ball Run was los en de Zeeuwse eilanden vormden een prachtig decor voor de uitgestippelde route met 55 equipes.

De equipes oogsten veel bekijks met hun schitterende auto’s en deze keer ging het niet om de snelheid maar om de juiste weg vinden. Dat leverde weleens hilarische taferelen op als een Ferarri op een aardappelveld moest keren of een Bentley noodgedwongen dwars over het fietspad reed. De lunch werd genoten in Van Der Valk Middelburg en daarna werd de rally hervat richting Domburg. Na een warme chocolademelk (met rum) bij Neeltje Jans ging de stroom aan droomauto’s richting restaurant Zout of Zout in Stellendam, waar aan het einde van de dag de finish, prijsuitreiking en afterparty was. Met muzikale omlijsting van Lou Prince overtuigde host en veilingmeester Jan Dirk Stouten de deelnemers zoveel mogelijk te doneren aan het goede doel. En dat lukte met verve: onder het genot van een hapje en een drankje eindigde de teller op maar liefst 28.345,-- euro!

De ‘Hier Aan De Kust Rally” is een eendaagse rally voor het goede doel. Door het bundelen van krachten tussen Serviceclub De Ronde Tafel 108 en Stichting Bikkels is het idee voor deze rally geboren. De Ronde Tafel 108 is een Serviceclub die zich meerdere keren per jaar inzet voor diverse goede doelen. Stichting Bikkels heeft als doel om voor kinderen met een beperking op de Zuid-Hollandse eilanden de kwaliteit van leven te verbeteren. CityKids is een Medisch Kindzorg Instelling en heeft sinds kort twee locaties op Voorne Putten. Omdat de budgetten beperkt zijn binnen de zorg en het aantal locaties op Voorne Putten van Medische Kindzorg Instelling CityKids zich in rap tempo uitbreiden is er grote behoefte aan een rolstoelbus om de kinderen in zorg bij CityKids leuke uitstapjes te kunnen aanbieden en zo nodig van huis naar de locaties te brengen. Dit ontlast de ouders enorm en geeft meer comfort aan de kinderen zelf.

Voor de aanschaf van een occasion rolstoelbus voor deze kwetsbare kinderen zijn we er helaas nog niet helemaal: iedere donatie is daarom welkom op NL11RABO0104075813 tnv Tafelronde Voorne 108 o.v.v. Rolstoelbus CityKids