Donateurs

Deltaport

In 2021 kreeg CityKids op verzoek van de gemeente Hellevoetsluis een nieuwe locatie binnen de inclusieve school De Samenstroom met een geheel lege buitenruimte… Hoe nu verder? Gelukkig waren er wat fondsen die Stichting Bikkels wilden helpen! De Nederlandse Stichting voor het Gehandicapte Kind en het DeltaPORT Donatiefonds hebben het mogelijk gemaakt dat er een nestschommel, trampoline en fietsjes kwamen! De kinderen konden niet wachten om er mee te spelen! En wat ziet de buitenruimte er nu anders uit! Dagelijks wordt hier mee gespeeld en ook de ouders en pedagogen zijn ontzettend blij met al deze mooie materialen. Het bevordert de motoriek van deze bijzondere kinderen en dat maakt ze steeds zelfredzamer en zelfstandiger. Ontzettend veel dank aan deze twee mooie donateurs die deze kinderen zoveel plezier geven!

Dutch welfare fund

Dutch Welfare Fund heeft een donatie gedaan voor de kindvriendelijke inrichting van het Verpleegkundig Kinderzorghuis voor locatie Blessing. Dankzij de bijdrage van dit mooie fonds hebben we materialen kunnen aanschaffen om een kindvriendelijke knusse inrichting te kunnen realiseren voor kinderen die ernstig ziek zijn of intensieve zorg nodig hebben. Dit maakt echt het verschil! Dank!

Dr. C.J. Vaillantfonds

Mede dankzij de mooie donatie van dit fonds konden we de kindvriendelijke inrichting van het verpleegkundig kinderzorghuis locatie Blessing, waaronder 3 verpleegkundige groepen, 1 hospicekamer inclusief een stukje afbouw realiseren. De verpleegkundige groepen voor (ernstig) zieke kinderen en hospicekamer zijn thans geweldig ingericht met kindvriendelijke materialen. Deze materialen zijn duur en kunnen niet allemaal vanuit de exploitatie en/of zorgbudgetten betaald worden. Dit kinderzorghuis met hospicefunctie zal dankzij dit fonds een warm vervangend thuis worden voor kinderen in hun laatste levensfase. Heel veel dank hiervoor!

Facilicom Group

Dankzij een grote donatie van de Facilicom Foundation kon een groot gedeelte van de aanleg van de lift op de locatie Blessing worden bekostigd. Tevens hebben wij voor de kinderen speelmaterialen, snoezelmaterialen en een gedeelte van de Healing Environment kunnen aanschaffen. Dit voor de realisatie van het Kinderzorghuis Blessing op de bovenste verdieping van dit mooie sfeervolle pand. Het is prettig dat kinderen en ouders woonachtig op Voorne Putten en omgeving dichtbij huis kunnen worden verzorgd. Hetzij voor respijtzorg ter ontlasting van de ouders, of in een moeilijke periode zoals een palliatieve fase, helpt dit fantastische fonds mee om deze kinderen en hun ouders een warm veilig liefdevol huis te kunnen bieden in een prettige omgeving met de juiste zorg. Ontzettend veel dank aan de lieve mensen achter de Facilicom Foundation!

HandicapNL

Via deze stichting kreeg Stichting Bikkels een bijdrage voor handicap specifieke buitenspeelmaterialen voor het schoolplein van De Samenstroom. Op deze inclusieve school waar CityKids op 10 januari 2022 met 1 groep gestart is, (half april volgt de 2e groep en voor de zomer zijn alle 3 de groepen gestart) hebben we een tastwand en een lachspiegel besteld. Tevens komt er een voetbaldoel en wat kleinere buitenspeelmaterialen. Zodra de materialen geleverd zijn, meer nieuws!

Kinderfonds van Dusseldorp

Dit fonds heeft de kinderen in zorg bij Medisch Kindzorg Instelling CityKids wederom geholpen met een mooie donatie voor de aanschaf van ontwikkelingsgericht materiaal voor de nieuwe CityKidslocatie De Kade in Spijkenisse. Deze materialen zijn vanwege alle certificeringen op het gebied van duurzaamheid en veiligheid ook erg duur! We kunnen met deze donatie alle ontwikkelingsgerichte materialen aanschaffen voor alle 6 de groepen! Met deze materialen worden de kinderen zelfredzamer en ontwikkelen ze zich spelenderwijs!

Wederom heel veel dank aan dit geweldige fonds en haar medewerkers met hart voor kinderen!

Lionsclub Haringvliet

Dankzij een donatie van de Lionsclub Haringvliet middels  hun oliebollen en Paasactie en een donatie van het Kinderfonds van Dusseldorp kon er een omiVista (Tovertafel) besteld voor de Samenstroom! Dit is een interactieve projector met vele mogelijkheden en spellen. Hopelijk komt de omiVista begin oktober en kunnen de kinderen hier fijn mee spelen en leren. De omiVista wordt een vast onderdeel van het leer/acitiviteitenprogramma.

Tevens hebben zij een bijdrage gedaan voor een digitaal schoolbord voor De Samenstroom. Een handige tool voor de pedagogen en de kindjes kunnen zich nu nog beter ontwikkelen! Deze serviceclub hebben heel wat oliebollen en paaseitjes verkocht om dit allemaal mogelijk te maken! Top gedaan, Lions!

Nederlandse Stichting voor het Gehandicapte Kind

In 2021 kreeg CityKids op verzoek van de gemeente Hellevoetsluis een nieuwe locatie binnen de inclusieve school De Samenstroom met een geheel lege buitenruimte… Hoe nu verder? Gelukkig waren er wat fondsen die ons via Stichting Bikkels wilden helpen! De Nederlandse Stichting voor het Gehandicapte Kind en het DeltaPORT Donatiefonds hebben het mogelijk gemaakt dat er een nestschommel, trampoline en fietsjes kwamen! De kinderen konden niet wachten om er mee te spelen! En wat ziet de buitenruimte er nu anders uit! Dagelijks wordt hier mee gespeeld en ook de ouders en pedagogen zijn ontzettend blij met al deze mooie materialen. Het bevordert de motoriek van deze bijzondere kinderen en dat maakt ze steeds zelfredzamer en zelfstandiger. Al deze materialen dragen bij aan de bevordering van de inclusiviteit van deze kinderen. Zieke en gezonde kinderen kunnen zo samen spelen, opgroeien en leren. Ontzettend veel dank aan deze twee lieve donateurs die deze kinderen zoveel plezier geven.

Nederlandse Stichting voor het Gehandicapte Kind

Tevens heeft de Nederlandse Stichting voor het Gehandicapte Kind bijgedragen aan de Healing Environment van het Kinderzorghuis Blessing. Wat eerst een kale witte muur was en een ongezellige lift, is er nu een wand met vrolijke boerderijdiertjes en de lift is een holle eik waarin de kinderen 10 meter in omhoog gaan, want ook de binnenkant van de lift is bekleed als de binnenkant van een eik, waar leuke diertjes in verwerkt zijn! Dit maakte het pand echt af! Het Kinderzorghuis is daardoor ook leuker en toegankelijker voor broertjes, zusjes en vriendjes die op bezoek komen! Want als je ziek bent wil je toch graag bezoek ontvangen? Dank aan het bestuur en medewerkers van dit mooie fonds om dit te realiseren!

Organik Kimya

Dit Turkse bedrijf, gevestigd in de Botlek dichtbij locatie De Samenstroom, heeft gezien haar maatschappelijke betrokkenheid met haar omgeving een donatie gedaan voor ontwikkelingsgerichte materialen voor de nieuwe locatie De Samenstroom. Ontzettend blij zijn wij met al die materialen die de kinderen zelfredzamer maken en waardoor ook het zelfvertrouwen van de kinderen wordt vergroot. Dank voor dit mooie gebaar! Hopelijk volgen er nog meer bedrijven die ons willen steunen in de Botlek! De toon is gezet! Heel veel dank aan ‘onze buren’ Organik Kimya!

Pasman stichting

Ook de Pasman Stichting heeft bijgedragen aan de buitenspeelmaterialen van locatie De Samenstroom. Met de donatie van een aantal fondsen konden dus mooie materialen worden aangeschaft, want het gaat hier om dure, maar duurzame materialen. Met de gift van de Pasman Stichting hebben we wat fietsjes en materialen voor buiten gekocht waaronder een zintuigenboxMet een zintuigenbox kunnen de kinderen verschillende materialen voelen, ervaren en beleven. Heel hartelijk dank!

Stichting Zuster Visser Fonds

Voor de kindjes op de begane grond van locatie Blessing waar de daggroepen zijn gevestigd, mochten wij van Stichting Zuster Visser Fonds een aangepast voedingsstoeltje kopen. Kinderen die niet in staat zijn om zelfstandig te kunnen zitten en eten kunnen in een comfortabele zitpositie langduriger en veiliger activiteiten doen en voelt zich fijner. Tevens kan het kind veel beter mee doen met de andere kinderen. Het kind wordt hierdoor gestimuleerd en het comfort wordt enorm verbeterd. Het nuttigen van een maaltijd wordt hierdoor comfortabeler en eenvoudiger en er zijn medisch gezien ook veel minder kans op verslik incidenten. Dank aan dit mooie fonds!

Stichting Goede Doelen Nh1816

Van de donatie van Stichting Goede Doelen Nh1816 hebben we heel veel materialen aangeschaft die ontzettend veel plezier brengen in het leven van deze kwetsbare kindern op De Samenstroom. Ook is dit materiaal educatief. Heel veel dank hiervoor!

Stichting SFO

Net als de Facilicom Foundation heeft ook Stichting SFO een fantastische donatie gedaan voor aanleg en aanschaf van de lift in het Kinderzorghuis Blessing. Samen sterk is hier het credo! Uiteraard is de verbouwing van het pand, de aanschaf en aanleg van een kleine lift een dure aangelegenheid, maar echt noodzakelijk om de kinderen met een ernstige verpleegkundige zorgvraag naar de bovenste verdieping te brengen. Het was een grote wens van ons dat het Kinderzorghuis er zou komen en deze wens is nu ook (bijna) vervuld! De verbouwing is in volle gang en we hopen in maart 2022 de eerste kinderen in het Kinderzorghuis te mogen ontvangen. Stichting SFO, heel veel dank!

Monuta Helpt

Monuta Helpt heeft een prachtige donatie gedaan voor het Kinderzorghuis Blessing. Het Kinderzorghuis waar Monuta Helpt mee heeft geholpen om 1 hospicekamer te realiseren, is warm en huiselijk geworden. Het in een warme sfeer afscheid kunnen nemen, hoe moeilijk ook, geeft enorm veel meerwaarde aan zowel kind als ouders. Dankzij Monuta Helpt hebben we ook de rest van het Kinderzorghuis, waar ook ernstig zieke kinderen kunnen logeren mooi kunnen aankleden met warme materialen en wandversieringen. Wat een ongelooflijk fijn en warm contact met de ambassadrice van dit fonds. Heel veel dank aan Monuta Helpt!

Sizo Group

Dankzij een flinke korting op de Healing Environment van de Sizo Group hebben we dit kunnen realiseren. Ook het meedenken hoe wij de wanden en lift in het weilandthema met de lift verwerkt wilden in een holle eik was fantastisch! Mooi vakwerk en het resultaat is geweldig! De kinderen vinden het zo leuk! Het filmpje van de Healing Environment kunt u zien op de Homepage. Dank aan de Sizo Group!

Stichting Pallieter

Ook Stichting Pallieter heeft een mooie donatie gedaan voor de Healing Environment! Het doel van een Healing Environment is dat de kinderen hierdoor sneller genezen of, in ieder geval, dat de (fysieke) omgeving de situatie van ziek zijn niet vervelender maakt. Er is sterk bewijs dat (het zicht op) natuur hier aan bijdraagt. Het landschap op het eiland Voorne Putten is voornamelijk weiland en dat wilden we doorvoeren binnen. Pallieter begreep ons helemaal en sprong direct bij met een geweldige bijdrage! Heel veel dank aan de ontzettend leuke lieve vrijwilligers/bestuur van Stichting Pallieter!

Fundatie Van den Santheuvel, Sobbe

Blessing was een voormalig hotel. Enerzijds handig, maar anderzijds moesten de badkamers toegankelijk worden gemaakt voor kinderen met een beperking. De Fundatie Van den Santheuvel, Sobbe heeft ons geholpen met een donatie hiervoor. Op een aantal kamers zijn de badkamers voorzien van een grote plank boven het bad en kan daarom als aankleedcommode gebruikt worden. Ook hebben we van deze donatie wat verbouwingskosten van de badkamers kunnen dekken. Superveel dank aan dit fonds hiervoor!

Tafelronde Voorne 108

Deze fantastische serviceclub heeft keihard gewerkt om in 2022 een rally te organiseren om geld op te halen voor een rolstoelbus voor Voorne Putten, het eiland waar Medisch Kindzorgcentrum CityKids twee vestigingen heeft. De kinderen kunnen dan comfortabel en veilig vervoerd worden van huis naar een van de locaties van CityKids en tevens leuke uitstapjes maken! De opbrengst van de rally was € 28.345,-! De Nederlandse Stichting voor het Gehandicapte Kind heeft dit bedrag met nog eens € 5000,- opgehoogd! Het was een geweldige uitdagende rally en alle expertises van de Ronde Tafelheren werden ten volle benut! Stichting Bikkels vond het een eer om met hen samen te werken want samen staan we sterk! Dank voor jullie inzet, mannen!

Isodeco

Voor het Kinderzorghuis Blessing, waar ook ouders kunnen overnachten als het niet goed gaat met hun kindje heeft Isodeco tegen kostprijs 125m een prachtige PVC-vloer gelegd! Waar eerst oude vloerbedekking lag, nog vanuit de hotelperiode, ligt er nu een rustiek eiken PVC-vloer. Op alle 3 verdiepingen, ook op de ouderslaapkamer, hospicekamer, het kantoor en op de groepen ligt nu deze mooie vloer. Extra geluiddempend en ijzersterk! Wat een verschil! De uitstraling is ontzettend warm en de vloer is makkelijk schoon te houden. Hygiënisch, mooi, geluiddempend en sterk dus! Hartelijk dank Isodeco! Ook een dankjewel aan jullie fijne medewerkers met hun hart op de goede plek!

Keukensale Leiderdorp

Omdat er op de nieuwe groepen keukens moesten komen voor kinderen met een verpleegkundige zorgvraag en de centrale oude hotelkeuken vervangen moest worden, hebben we hulp gekregen van Keukensale Leiderdorp. En wat voor hulp! Hele mooie keukens konden we tegen kostprijs aanschaffen. Ook kregen we twee extra koelkastjes en een Jura koffiezetapparaat. In de centrale keuken kunnen de ouders straks terecht voor maaltijden en koffie en ook de pedagogen kunnen voor de kinderen o.a. de lunch en fruithap maken! Wat zijn wij blij met deze donatie! Heel veel dank, ook namens de ouders!

Nederland Ontdekt RTL4

De zeer betrokken producer van dit leuke programma, Gabriel de Kruijff, trok zich het lot aan van de kinderen in zorg bij CityKids en kwam zo bij Stichting Bikkels terecht. Fantastisch dat hij zijn klanten Isodeco en Keukensale Leiderdorp heeft geënthousiasmeerd om mee te helpen en ook nog eens de kostprijs van zowel de PVC-vloer en van de keukens op zich heeft genomen. Wat een samenwerking tussen al deze partijen voor deze kinderen met een beperking  en hun ouders! Heel veel dank aan deze betrokken ondernemer die ondertussen ook als adviseur van Stichting Bikkels is toegetreden. Daar zijn we maar wat blij mee! Dankjewel Gabriel!

Stichting Vrienden van CityKids

Deze stichting heeft middels fondsenwerving ook geholpen met de aanschaf van de lift op locatie Blessing en aanschaf van ontwikkelingsgerichte materialen voor de kinderen op de ontwikkelgroepen bij Blessing. Ontzettend fijn, dat zij bij diverse fondsen aangeklopt hebben en samen met Stichting Bikkels zoveel voor elkaar hebben gekregen. Heel fijn samenwerken met deze club betrokken vrijwilligers!

Interweave Communication

Dit leuke bedrijf staat altijd klaar voor zowel CityKids als voor Stichting Bikkels. De website van Stichting Bikkels en voor de Hier Aan De Kust Rally zijn ontworpen door Interweave. Blij zijn wij met deze samenwerking voor een zeer gereduceerd tarief! Dank voor onze samenwerking voor nu en in de toekomst!

Wereldwinkel Zuidland

Ook de Wereldwinkel heeft meegeholpen met de realisatie van het Kinderzorghuis Blessing. We hebben hier ontwikkelingsgerichte materialen van gekocht. De kinderen zullen hier fijn mee spelen en zich ontwikkelen! Dank jullie wel!

Stichting Justine

De lieve ouders van Justine, die deze stichting hebben opgericht, hebben zeker hun steentje bijgedragen aan locatie Blessing. Een mooie nestschommel hebben zij gedoneerd. Als eigenaren van de locatie Blessing staan zij altijd klaar om te helpen waar nodig. Bedankt lieve Jeannine en Richard! Zonder jullie was locatie Blessing nooit gerealiseerd.

Stichting Thurkowfonds

Toen het bestuur van Stichting Bikkels het nieuwe pand aan de Oostkade (thans genaamd CityKids De Kade) voor het eerst zag bleek dat de binnentuin wel een opfrisbeurt kon gebruiken. Daarom is er gekozen voor een Healing Environment met een jungle thema. Een Healing Environment maakt zieke kinderen minder ziek of laat ze minder ziek voelen. De vrolijke jungle brengt een lach op het gezicht van ieder kindje! Dank aan het aardige bestuur van Stichting Thurkowfonds!

ITV Media

Dit ontzettend leuke bedrijf heeft ook bijgedragen aan de Healing Environment met Jungle thema! Dit thema loopt ook door in de openbare ruimtes. Op de groepen houden we het rustig. Het is belangrijk dat kinderen met autisme niet teveel prikkels krijgen zodat ze zich kunnen focussen op hun werkjes. Bedankt ITV Media!

Univacance BV Citta Romana

Britse sportvissers die een aantal dagen te gast waren op Vakantiepark Citta Romana hadden een onderlinge competitie waarbij er geld werd opgehaald. Ze vonden toen dat het opgehaalde geld goed besteed moest worden aan een doel voor kinderen met een beperking op Voorne Putten. De directeur van Citta Romana kende Stichting Bikkels en verraste ons met een leuke donatie! Ontzettend leuk die spontane acties voor deze kwetsbare kinderen! Ook dit bedrag is besteed aan de Healing Environment van CityKids De Kade!

Thanks to all the fishermen and Citta Romana!

Stichting van Well van der Snoek

Dit fonds heeft aan onze projectaanvraag voldaan door een bedrag te doneren aan muziekmaterialen voor de beweegruimte. Wat is er leuker dan muziek maken met elkaar? De kinderen kunnen kiezen uit diverse muziekinstrumenten en hebben ontzettend veel plezier! Een leuke afwisseling voor deze kinderen!

Dank aan Stichting van Well van der Snoek!

Cherry Marketing/Amino Alliance

Dit bedrijf heeft maatschappelijk ondernemen heel hoog staan! Daarom hebben zij bijgedragen aan de vloer van de binnentuin. I.p.v. zand liggen er nu superdikke rubbel tegels en kunstgras! Dat maakte de binnentuin echt af! De kinderen kunnen nu veilig spelen op een zachte veilige ondergrond.

Dank jullie wel Cherry Marketing/Amino Alliance!

TWD Cares

TWD een bedrijf in method engineering heeft een echte foundation binnen het bedrijf! We hebben daarom een bijdrage ontvangen voor de aanschaf van een Stiltehuisje voor locatie De Kade. In een Stiltehuisje kan een overprikkeld kind, op de groep tot rust komen. In het Stiltehuisje liggen diverse stilte-activiteiten waardoor het kind weer rustig wordt en daarna weer mee kan doen in de groep met zijn of haar werkje. Een prima oplossing!

Thanks to TWD Cares!

NCPH oftewel de Nederlandse Centrale voor Practische Hulpverlening

Heeft eveneens bijgedragen aan het Stiltehuisje! Omdat niet alleen het Stiltehuisje moest worden aangeschaft maar ook de stilte-activiteiten/snoezelmaterialen waren we heel blij met deze donatie! Het is een huisje geworden met inrichting; een opklapbare tafel, stevige zitzak en een gordijn. Het ziet er knus uit en een kind kan voor zelfzorg kiezen. Sommig kinderen weten op den duur dat ze zich beter even terug kunnen trekken om daarna weer mee te kunnen doen met de groep. Heel handig!

Superveel dank aan de NCPH!

Van der Ent Group

De voorzitter van Stichting Bikkels Daan van der Ent en voormalig directeur van de Van der Ent Group doneerde via de Van der Ent Group een leuk bedrag om locatie De Kade helemaal af te maken met accessoires, zoals planten, kussentjes en leuke stoeltjes in de wachtruimte. De pedagogen van de Kade vinden dit ‘supervet’!

Ontzettend veel dank aan Daan en de Van der Ent Group!

Erna Savings and Investments

Deze lieve dame, oma van 4 gezonde kleinkinderen, wilde ook heel graag een bijdrage doen aan de
kindvriendelijke inrichting van De Kade. We hebben haar donatie dan ook heel goed besteed aan de
Healing Environment. Met al deze donaties konden we de Healing Environment realiseren zowel binnen
als buiten!
Heel veel dank aan Erna Savings and Investments!

Theia

Van Stichting Theia mochten we een mooie donatie ontvangen voor een bijdrage aan de omiVista Tovertafel! Soms is het lastig om bij kinderen met een stoornis in het autisme spectrum of met een andere verstandelijke beperking de aandacht vast te houden bij een werkje. Het is dan heel leuk om te zien dat ze hetzelfde werkje ook via de omiVista Tovertafel kunnen doen. Een werkje kan b.v. bestaan uit het benoemen van dieren. Dit kan gebeuren via wat plastic speelfiguren in de vorm van dieren of via een inlegpuzzel. Maar dit kan veel leuker via de Tovertafel! Diverse dieren verschijnen op de vloer middels de projector. De pedagoog vraagt of het kind op b.v. de leeuw wil springen en hup, de leeuw verdwijnt om op een andere plek weer op te duiken! Dit vinden de kinderen leuk en daagt uit tot langere concentratie. Via extra themagerichte ondersteunende materialen, kunnen ze na het spelen met de Tovertafel bijvoorbeeld alsnog de dierenpuzzel maken of dieren inkleuren. Dit gebeurt dan in dezelfde ruimte, zodat ieder kind aan bod komt bij de Tovertafel maar ook de thema ondersteunende andere werkjes kan maken. De Tovertafel is echt een aanwinst en is een vast onderdeel van het dagprogramma. Heel veel dank aan Stichting Theia!